Irodalomjegyzék
-
Albertné Herbszt Mária (2010): Tanári beszédmagatartás. SZEK JGYF Kiadó, Szeged.
-
Antalné Szabó Ágnes (2005): A tanári beszéd kérdésalakzatai I. Magyar Nyelvőr, 2. szám, 173-185.
-
Antalné Szabó Ágnes (2005): A tanári beszéd kérdésalakzatai II. Magyar Nyelvőr, 3. szám, 319-337.
-
Az 1777-iki Ratio Educationis (1913): Kath. Középiskolai Tanáregyesület. http://mek.oszk.hu/06500/06559/06559.pdf (a letöltés időpontja: 2014.09.30.)
-
Barkó Endre (1998): A kommunikatív didaktika. Dinasztria Kiadó, Budapest.
-
Bärnkopf Zsolt (2002): A kommunikáció könyve. Flaccus Kiadó, Budapest.
-
Báthory Zoltán-Falus Iván (1997, szerk.): Pedagógiai lexikon I-III. Keraban Kiadó, Budapest.
-
Bauer Edit-Szokolszky Ágnes (1990): A nevelési folyamat pszichológiája. Interperszonális kapcsolat és kommunikáció a tanár-diák szerepviszonylatban. Aula Kiadó, Budapest.
-
Bauer, Eugen (2001): Schulbau pädagogisch gesehen. Neckar-Verlag, Villingen.
-
Bettman, Horton (56. old.
-
Béres István-Horányi Özséb (2001, szerk.): Társadalmi kommunikáció. Osiris Kiadó, Budapest.
-
Bóna Judit (2012): Hogyan mondanak vissza hallott szövegeket a középiskolások? Anyanyelv-pedagógia, 2. szám.
-
Bourdieu, Pierre (1996): Az iskolai kiválóság és a francia oktatási rendszer értékei. In: Meleg Csilla (szerk.): Iskola és társadalom (szöveggyűjtemény). JPTE Pedagógia Tanszéke, Pécs, 59–60.
-
Brezsnyánszky László (2004): Alternatívok és alternatívák. Az alternatív iskolák értelmezéséhez. Új Pedagógiai Szemle, 6. szám, 28-33.
-
Brophy, Jere (1981): Teacher praise: a functional analysis. Review ofEducational Research. Vol. 51. 5-32.
-
Bubik Veronika (szerk., 2013): Vizualizáció a tudománykommunikációban. ELTE TTK, Budapest.
-
Buda András (2003): Virtuális kommunikáció. Iskolakultúra, 2. szám, 92-96.
-
Buda András (2013): Pedagógusok az információs társadalomban. In: Lévai Dóra-Szekszárdi Júlia (szerk.): Digitális Pedagógusok Konferencia 2013. ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, 9-16.
-
Buda Béla (1988): A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei. Membrán könyvek sorozat, Tömegkommunikációs kutatóközpont, Budapest.
-
Buda Béla (2002): Kommunikáció az osztályban. A tanári munka kommunikációs eszközei. In: Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös kiadó, Budapest. 17-26.
-
Comenius, Jan Amos (1992): Didactica Magna. Seneca Kiadó, Budapest.
-
Csepeli György (1997): Szociálpszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.
-
Davies, (1981):
-
Domonkosi Ágnes (2002): Megszólítások és a beszédpartnerre utaló elemek nyelvhasználatunkban. Debreceni Egyetem Magyar Nyelvtudományi Intézete, Debrecen.
-
Edward, T. Hall (1980): Rejtett dimenziók. Gondolat Kiadó, Budapest. 160-175.
-
Fadem, Terry J. (2009): A kérdezés művészete. HVG Könyvek, Budapest.
-
Falus Iván (2013, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Faulstich-Wieland, Hannelore (2002): Sozialisation in Schule und Unterricht. Hermann Luchterhand Verlag GmbH, Neuwied.
-
Faust, Gabriele (2004): Welche Räume braucht die Grundschule? Überarbeitete Fassung des Vortrags im Rahmen der Ausstellung „Schulbauten. Stand der Dinge”. Zürich.
-
Forgács József (1989): A társas érintkezés pszichológiája. Gondolat, Budapest.
-
Forgó Sándor (2001): Kommunikáció-elmélet. Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet, Eger.
-
Forgó Sándor (2011): A kommunikáció-elmélet alapjai. Eszterházy Károly Főiskola, Eger.
-
Gombocz Jánosné (1999): Kommunikáció. BDMF, Budapest.
-
Gordon, Thomas (1994): T.E.T. – A tanári hatékonyság fejlesztése. Studium Effektive, Budapest.
-
Gödde, Ursula - Schneider, Ursula (2001, szerk.): Räume gestalten – Räume erleben. Wege zu Kindgerechter Lernumgebung. Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien, Weimar.
-
Griffin, Em (2003): Bevezetés a kommunikációelméletbe. Harmat Kiadó, Budapest.
-
Hall, T. Edward (1980): Rejtett dimenziók. Gondolat Kiadó, Budapest.
-
Hamp Gábor - Horányi Özséb (2006): Társadalmi kommunikáció mérnököknek. Typotex Kiadó, Budapest.
-
Hatvani Andrea-Budaházy-Mester Dolli-Héjja Nagy Katalin: Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás. http://old.ektf.hu/hefoppalyazat/tanszemfejl/index.html (a letöltés időpontja: 2015.01.08.)
-
Hatvani Andrea-E. Varga Magdolna - Taskó Tünde (2001): Személyiség és szociálpszichológiai alapismeretek. EKF, Eger.
-
Herbszt Mária (2011): A tanári beszédviselkedés jellemzői. Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Szeged.
-
Holt, John (1991): Iskolai kudarcok. Gondolat Kiadó, Budapest.
-
Hunya Márta (1998): A disputa program. Soros Alapítvány, Budapest.
-
Jelich, Franz-Josef - Kemnitz, Hedemarie (2003, szerk.): Die pädagogische Gestaltung des Raums. Geschichte und Modernität. Klinkhardt Bad Heilbrunn.
-
Johnson, O. W. (1979): Educational psychology. Prentice Hall, New Jersey
-
Keszi-Harmath Dániel (2013): Tanár-diák kommunikáció a Facebookon. In: Drávucz Fanni - Haindrich Helga Anna - Horváth Krisztina - Karácsony Fanni: Félúton 8. – a nyolcadik Félúton konferencia (2012) kiadványa. ELTE BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola, Budapest. 143-154.
-
Kleberg, John (1994): In considering quality learning environment. In: Bildung und Erziehung. 47.
-
Knapp, M. L. (1972): Nonverbal Communication in Human Interaction. Holt, Rinehardt and Winston, New York, 1–24. In: Horányi Özséb (2003, szerk.): Kommunikáció I–II. Typotex, Budapest. 2/48–64.
-
Kovács Gábor (2008): A láthatóvá tett gondolat. Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest.
-
Kraiciné Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest.
-
Kuti Andrea (2014): Hogyan használjuk a vizualitást az oktatásban? Szakdolgozat. Óbudai Egyetem, Budapest.
-
Laczkó Mária (2007): Napjaink tizenéveseinek beszéde szóhasználati jellemzők alapján. Magyar Nyelvőr, 173-184.
-
Makó Ferenc (2008): Interaktív tábla használatának oktatás-technológiai kritériumai. In: Kárpáti Andrea - Molnár Gyöngyvér - Tóth Péter - Főző Attila László (szerk.): A 21. század iskolája. Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt., Budapest, 42-47.
-
Mialaret, Gaston (1993): Az oktatástudományok. Keraban Kiadó, Budapest.
-
Molnár György (2011): Új módszerek a pedagógiai gyakorlatban - az IKT alapú megoldások tükrében. Szakképzési Szemle, 3. szám, 170-177.
-
Molnár Melinda (2012): A pedagógiai irónia mint a pedagógiai hatalom kifejeződése. Iskolakultúra. 5. szám, 24-36.
-
Németh András - Pukánszky Béla (1998): Neveléstörténet. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Nyíri Kristóf (2009): Virtuális pedagógia - A 21. század tanulási környezete. http://www.ofi.hu/tudastar/iskola-informatika/nyiri-kristof-virtualis (a letöltés időpontja: 2015. 02. 12.)
-
Oakwood, Alexander (1992): Mikor mondjunk nem-et és hogyan? Avagy út az önbecsüléshez. Bagolyvár Könyvkiadó, Budapest.
-
Orlich, D. C. et al. (1980): Teaching strategies. D. C. Heath and Company, Toronto.
-
Ősz Rita (2012): Mobil generáció az oktatásban. In: Tóth Péter (szerk.): A szakmai tanárképzés szolgálatában: Tisztelgő kötet Varga Lajos 80. és Hassan Elsayed 70. születésnapja alkalmából. DSGI, Székesfehérvár, 131-139.
-
Pearson, Matthew - Lord, David (1996): A virtuális tanulási környezetek általános jellemzői. In: Varga Lajos (szerk.): Virtuális tanulási környezetek a mérnöktanár képzésben és a műszaki szakképzésben. Ligatura Kiadó, Vác, 18-32.
-
Pease, B.-Pease, A. (2008): A testbeszéd enciklopédiája. Park Könyvkiadó, Budapest.
-
Pentelényi Pál - Tóth Béláné (2006): A virtuális tanulási környezet. In: Varga Lajos (szerk.): Virtuális tanulási környezetek a mérnöktanár képzésben és a műszaki szakképzésben. Ligatura Kiadó, Vác, 7-17.
-
Perlick, Peter (1999): Architektur im Dinste der Pädagogik. A. Henn Verlag, Ratingen.
-
Prensky, Marc (2001): Digital Natives, Digital Immigrants. In: On the Horizon MCB University Press, Vol. 9 No. 5, 1-6.
-
Radó Péter (2010): Digitális bennszülöttekről és digitális bevándorlókról. http://oktpolcafe.hu/digitalis-bennszulottekrol-es-digitalis-bevandorlokrol-798/(a letöltés időpontja: 2015. 02. 13.)
-
Rosengren, K. E. (2008): Kommunikáció. Typotex Kiadó, Budapest.
-
Sanda István Dániel (2009): A pedagógiai terek vizsgálata – Különös tekintettel a XX. századi magyar iskolára. Doktori disszertáció. http://ppk.elte.hu/2009/images/stories/_UPLOAD/DOKUMENTUMOK/Nevelestudomany_Phd/sanda_diszertacio.pdf
-
Sanda István Dániel (2014): Az óvodai és iskolai terek mint a pedagógiai kommunikáció színterei. 171-181. In: Dombi Alice - Dombi Mária (szerk.): Pedagogikum és kommunikáció. Universitas Kiadó. Szeged.
-
Sándor Zsuzsa (2011): Vizuális alkotástípusok a kommunikációban. A vizuális kommunikáció változatainak összehasonlító elemzése. PhD értekezés. Pécsi Tudományegyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola, Kommunikáció Doktori Program, Pécs.
-
Síklaki István (1998): A tanári dominancia buktatói. Iskolakultúra, 10. szám, 42-55.
-
Simonics István (2014): Mentortanárok prezentációs készségeinek javítása. In: Berke József (szerk.): XX. Multimédia az oktatásban konferencia előadások. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Budapest, 59-62.
-
Sinka Edit (2000): (El)gondolkodtató tankönyvek. Educatio, 3. szám, 603-607.
-
Szecsei Anna Mária-Tóth Erika (2005): Pedagógiai kommunikáció. Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet, Budapest.
-
Szitó Imre (2007): Kommunikáció az iskolában. Argumentum, Budapest.
-
Szivák Judit (2006): Kommunikáció az iskolában. In: Golnhofer Erzsébet (szerk.): A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése. Az iskolák belső világa. Bölcsész Konzorcium, Budapest, 29-39.
-
Tóth Béláné (1998): A gépelemek tanításának módszertani kérdései. Ligatura Kiadó, Vác.
-
Tóth Péter (2006): Virtuális tanulási környezet a tanárképzésben. In: Varga Lajos (szerk.): Virtuális tanulási környezetek a mérnöktanárképzésben és a műszaki szakképzésben. Ligatura Kiadó, Vác, 114-132.
-
Tóth Péter (2012): A szakképzés fejlesztése a szakmai tanárképzés megújításával. DSGI, Székesfehérvár.
-
Utry Attila (2007): A kommunikáció fogalma, hierarchiája, tranzakciós modellje. In: Utry Attila (összeáll.): Kultúra és kommunikációelméleti szöveggyűjtemény. Eötvös József Főiskolai Kiadó, Baja. 2007. 42-47.
-
Vincze Tamás (2000): Attitűd és nyelvhasználat. Új Pedagógiai Szemle, 7-8. sz. 40-47.
-
Vörös Csaba (2014): Van képed hozzá? Egység-kép építő informatikai alkalmazás. In: Takács Márta-Namesztovszki Zsolt-Vinkó Attila (szerk.): 1. IKT az oktatásban / IKT u obrazovanju. Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Subotica, 303-308.
-
Zrinszky László (1993): Bevezetés a pedagógiai kommunikáció elméletébe. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
-
Zrinszky László (2002): Gyakorlati pedagógiai kommunikáció. ADU-FITT IMAGE, Budapest.
-
Zsolnai József (1996): A pedagógia új rendszere címszavakban. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.