4.2. Önellenőrző kérdések

A következő kérdések megválaszolásával ellenőrizheti a tudását.


  1. A kétirányú kommunikációnál a közlő szerepe a tanáré, a befogadó szerepe a tanulóé.

    Döntse el, hogy igaz vagy hamis az állítás!

  2. A kölcsönös kommunikáció lehet …

    Írja be szükséges szót vagy kifejezést!

    (helyes)
    (helyes)
  3. A tanár nevelési filozófiája nincs hatással a tanár-diák kommunikációra.

    Döntse el, hogy igaz vagy hamis az állítás!

  4. A szimmetrikus kommunikáció esetén az információ, az értékrend, a viselkedésminta döntően egy irányban hat és elsősorban a tanuló az, aki befogad és elfogad.

    Döntse el, hogy igaz vagy hamis az állítás!

  5. Melyek a szimmetrikus kapcsolatrendszer jellemzői?

    Válassza ki a megfelelőket!

  6. A „gondolkodó” stratégiát alkalmazó tanuló gyakran szól, ha nem ért valamit.

    Döntse el, hogy igaz vagy hamis az állítás!

  7. Mit nevezünk kommunikációs gátnak, közléssorompónak?

    Válaszát szövegesen fejtse ki!

    (success)
  8. A felsoroltak közül melyek tekinthetők kommunikációs gátnak?

    Válassza ki a megfelelőket!

  9. Gordon szerint a tanárnak az … nyelvén kell szólnia a tanulóhoz.

    Írja be szükséges szót vagy kifejezést!

    (helyes)
  10. Gordon … nevezi azokat a szavakat, amelyek további közlésre serkentik a tanulót.

    Írja be szükséges szót vagy kifejezést!

    (helyes)
  11. Mit értett Gordon „én-üzenetek” alatt?

    Válaszát szövegesen fejtse ki!

    (success)